Az oktatás újragondolása: Az önéletrajzi emlékezet és a transzcendens gondolkodás ereje
Ebben az átiratban Mary Helen Immordino-Yang, az oktatás, a pszichológia és az idegtudományok professzora beszél a jelenlegi oktatási rendszer hiányosságairól és a fiatalok “transzcendens gondolkodásának” ápolásának fontosságáról.
A jelenlegi oktatási rendszer téves felfogása:
Immordino-Yang szerint az oktatási rendszer helytelenül helyezi előtérbe a memórián alapuló tanulási eredményeket, a tényekre és eljárásokra összpontosítva. Hangsúlyozza az autobiográfiai emlékezet fontosságát - a történetekét, amelyeket magunknak mondunk arról, hogy kik vagyunk, milyen értékeket vallunk és milyen törekvéseink vannak. Ez a fajta emlékezet képezi azt az alapot, amelyre a többi tanulási mód rétegződik, és befolyásolja, hogyan idézzük fel az információkat, hogyan alkalmazzuk a készségeket, és hogyan navigálunk a helyzetekben.
A serdülőkori agyfejlődés és a cél iránti igény:
Kiemelve a serdülőkorban végbemenő jelentős agyfejlődést, Immordino-Yang hangsúlyozza, hogy olyan környezetre van szükség, amely elősegíti a céltudatosság és a hozzájárulás érzését. Azt állítja, hogy az olyan tevékenységek, amelyek lehetővé teszik a fiatalok számára, hogy kapcsolódjanak a közösségeikhez és felfedezzék identitásukat, elősegítik ezt az agyi fejlődést.
Transzcendens gondolkodás és annak hatása:
Immordino-Yang kutatásai a transzcendens gondolkodásra összpontosítanak - a helyzetek több szempontból történő elemzésére, a történelmi és jövőbeli következmények mérlegelésére és az etikai dilemmák vizsgálatára. Egy ötéves longitudinális vizsgálaton keresztül kimutatta, hogy ez a fajta gondolkodás milyen mélyreható hatással van az agy fejlődésére és az élet kimenetelére.
A tanulmány:
- 65 különböző hátterű tinédzser vett részt egy olyan vizsgálatban, amelyben dokumentumfilmeket néztek, és azok jelentéséről elmélkedtek.
- Az agyi szkennelések azt mutatták, hogy azoknál, akik transzcendens gondolkodást folytattak, két év alatt jelentős növekedést tapasztaltak az agyuk fehérállományú rostpályáiban.
- Ez az agyi növekedés előre jelezte a késő serdülőkori pozitív identitásfejlődést.
- Az erős identitásfejlődés továbbá előre jelezte a fiatal felnőttkori nagyobb életelégedettséget, amely olyan aspektusokat foglal magában, mint a kapcsolatok, a karrier kiteljesedése és a személyes fejlődés.
Reimagining Education:
Az eredmények hangsúlyozzák, hogy a tanulásnak nem kizárólag a bemagolásra kell összpontosítania, hanem az összetett gondolatokkal való foglalkozásra és a valós problémákkal való megküzdésre. Immordino-Yang egy olyan oktatási rendszer mellett száll síkra, amely:
- Ösztönzi a mély elkötelezettséget az értelmes tartalmakkal: Ahelyett, hogy kis építőelemekkel kezdenénk, az oktatásnak a nagyhatású ötletek felfedezésével kellene kezdenie, és visszafelé haladva kellene megértenie a mögöttes összetevőket.
- Lehetőséget biztosít a tiszteletteljes párbeszédre és a kritikus gondolkodásra: A fiataloknak biztonságos terekre van szükségük ahhoz, hogy foglalkozzanak a világ összetettségével, és megvitassák a társadalmi és erkölcsi kérdéseket.
- Elősegíti a cél és a cselekvőképesség érzését: Az oktatásnak képessé kell tennie a fiatalokat arra, hogy saját életük és az őket körülvevő világ alakításának aktív résztvevőiként tekintsenek magukra.
Azáltal, hogy a hangsúlyt a memorizálásról a jelentésalkotásra, és az elszigetelt tényekről az egymással összefüggő gondolatokra helyezzük át, olyan oktatási rendszert hozhatunk létre, amely valóban elősegíti a teljes értékű, teljes értékű egyének fejlődését.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.